Tvari mokykla 2030

Tvari mokykla 2030

LINEŠA 2024 m. kovo mėn. Lietuvoje pradėjo įgyvendinti darbotvarkę „Tvari mokykla 2030“.

„Tvari mokykla 2030“ – tai priemonių sistema konkretiems veiksmams ir pokyčiams, įgalinantiems mokyklų bendruomenes tiesiogiai prisidėti prie darnaus vystymosi tikslų ir uždavinių įgyvendinimo.

LINEŠA siekia įtraukti visas Lietuvos mokyklas į Tvarios mokyklos darbotvakę iki 2030 m.

Norint prisijungti prie darbotvarkės, mokykla turi susisiekti su savo savivaldybės koordinatoriumi  arba LINEŠA Tvarumo plėtros skyriaus specialistu.

DARBOTVARKĖS „TVARI MOKYKLA 2030“ SAVIVALDYBIŲ KOORDINATORIAI

Tvarumo plėtros skyriaus specialistas
Mindaugas Danys
+370 686 01 247
mindaugas.danys@linesa.lt

Tvarios mokyklos įsivertinimo vadovas
Darbotvarkės Tvari mokykla 2030 įgyvendinimo gairės
Darbotvarkės Tvari mokykla 2030 savivaldybės koordinatoriaus atmintinė

Darbotvarkė „Tvari mokykla 2030“: kas tai ir nuo ko pradėti?

Darbotvarkė „Tvari mokykla 2030“ skirta Jungtinių Tautų Darnaus vystymosi darbotvarkės iki 2030 metų įgyvendinimui Lietuvos mokyklose.

Tai priemonių sistema konkretiems veiksmams ir pokyčiams, įgalinantiems mokyklų bendruomenes tiesiogiai prisidėti prie darnaus vystymosi tikslų ir uždavinių įgyvendinimo.

Prie darbotvarkės „Tvari mokykla 2030“ gali prisijungti Lietuvos ikimokyklinio ugdymo, bendrojo ugdymo, neformaliojo vaikų švietimo ir formalųjį švietimą papildančio ugdymo mokyklos ir profesinio rengimo centrai.

Mokyklos tampa dalyvėmis informuodamos savivaldybė koordinatorių.

Svarbus žingsnis – įsivertinimas, kiek mokykla yra pažengusi tvarumo srityje. Tokį įsivertinimą atlieka pati mokykla, naudodamasi LINEŠA parengtu „Tvarios mokyklos įsivertinimo vadovu“.

Atlikusi įsivertinimą, mokykla įsipareigoja keistis tvarumo link bei pati nusimatys savo pokyčių tempą, atsižvelgdama į mokyklos tipą, galimybes, turimas kompetencijas, bendruomenės įsitraukimo lygį.
                                                                                                                                                                                                                   
Darbotvarkės tikslas – 100 proc. tvarių mokyklų

Mokyklos darbotvarkėje „Tvari mokykla 2030“ gali dalyvauti laisvanoriškai, ji nėra privaloma.

Tikslas – 2030 m. – visos mūsų šalies mokyklos taptų tvariomis arba eitų tvarumo keliu. 

Svarbi šio projekto idėja, kad tvari mokykla yra tas židinys, iš kurio sklinda impulsai formuotis ir visos ją supančios aplinkos – bendruomenės – tvarumui. Tvariose mokyklose 85 proc. vaikų, mokytojų, tėvų, partnerių, visos bendruomenes yra patenkinti, kad yra tos bendruomenės dalis.

Darbotvarkės „Tvari mokykla 2030“ iniciatorius ir vykdytojas yra LINEŠA, kuruoja – Lietuvos švietimo, mokslo ir sporto ministerija.   

2025 m. mokyklų įsivertinimo rezultatai


Prie „Tvari mokykla 2030“ iniciatyvos prisijungė 412 Lietuvos mokyklų.  (plačiau)

2024 m. mokyklų įsivertinimo rezultatai

Iš 412 darbotvarkės „Tvari mokykla 2030“ mokyklų:

TVARIŲ MOKYKLŲ ĮRANKIŲ DĖŽĖ – TAI DARBOTVARKĖS „TVARI MOKYKLA 2030“ METODINĖS MEDŽIAGOS BANKAS

Seminaro „Demokratinė mokykla: tvarumas per įtrauktį ir dalyvavimą“ pranešimai
2025-10-14

Dalyvaujamasis biudžetas Juodšilių Šilo“ gimnazijoje
Jurgita Mackevi
čiūtė

Demokratin
ė mokykla: tvarumas per įtrauktį ir dalyvavimą
Valentina Papeikienė

Nuo iniciatyvos iki
įgyvendinimo. Dalyvaujamasis biudžetas Justino Vareikio progimnazijoje
Rigvita Grinskė

Konferencija „Tvari mokykla 2030“ 
2024-10-04

Konferencijoje „Tvari mokykla 2030“ pristatytos gerosios tvarumo praktikos švietime. (plačiau) 
Pranešimų vaizdo įrašai

Konferencijos „Tvari mokykla 2030“ pranešimai 
 
Agnė Kudarauskienė 
 
dr. Austėja Landsbergienė
 
Dag Duberg 
 
Sovietinių mokyklų architektūrinės transformacijos, kuriančios bendruomenės jausmą 
Gilma Teodora Gylytė 
 
Jean-Phillipe Rossi 
 
prof. Rimantas Stukas 
 
Deimantė Kiselienė 
 
Jonas Damidavičius 
 
Martynas Nagevičius 
 
Raimondas Grubliauskas 
 
Dalia Jokubauskienė 
 
Šarūnas Gerulaitis
 
Gintarė Kapočiūtė 
 
Vitalija Uzialaitė
 
Vaidas Bacys 
 
Linas Janulionis  
 
dr. Ieva Misiūnė 
 
Evelina Vasiliauskaitė, Margarita Kaučikaitė 
 
Almantas Kulbis

____________________________________________________

Konferencija Velžyio gimnazijoje (Panevėžio r.)
2025-04-25

JP tv vaizdo įrašas
Jūratės Baltrušaitienės įrašas fb

Konferencijos pranešimai

Darželis ir tvarumas: maži žingsneliai, dideli pokyčiai
Kaip užtikrinti tvarumo lyderystę?
Judėjimas: mokykla be plastiko
Panevėžio „Ąžuolo“ progimnazija
Skandinaviško modelio mokykla
Tvari, saugi ir sveika aplinka mokymo įstaigoms
Tvarių mokyklų įsivertinimo duomenų analizė
Tvarių mokyklų įsivertinimo indeksas
Tvarumo link: kaip lopšelis-darželis kuria žalesnę ateitį
Tvarumo menas: kuriame pasaulį be atliekų
Tvarumo pamokos mažiesiems: ką galime padaryti šiandien

____________________________________________________

Konferencija Jonavos J. Vareikio progimnazijoj
2025-05-09  

Mokyklose – dėmesys tvarumui (Jonava.lt informacija)

Konferencijos pranešimai

Jonavos r. Bukonių mokyklos-daugiafunkcio centro bendruomenė tvarumo kelyje
Gerosios Tvarios mokyklos praktikos Justino Vareikio progimnazijoje
Lauko erdvės pamokoms Jonavos Raimundo Samulevičiaus progimnazijoje
Mažais žingsneliais link didelių pokyčių (Jonavos pradinė mokykla)
Tvari, saugi ir sveika aplinka mokymo įstaigoms
Tvarių mokyklų įsivertinimo indeksas
Tvarumas Jonavos „Neries“ pagrindinės mokyklos integruotose veiklose
Tvarumo kaita Jonavos r. Žeimių mokykloje-daugiafunkciame centre 

____________________________________________________

Konferencija Priekulės I. Simonaitytės gimnazijoje
2025-05-16

Tvariose mokyklose ir mokiniai, ir mokytojai laimingi (Klaipėdos r. laikraštis „Banga“)

Tvarumo plėtros skyrius
Almantas Kulbis
Skyriaus vadovas
Kabinetas 302
Lina Makauskaitė
Skyriaus vadovo pavaduotoja
Kabinetas 302
Mindaugas Danys
Specialistas
Kabinetas 302
Monika Gineitytė
Specialistė
Kabinetas 302
Eleonora Gelažnikaitė
Specialistė
Kabinetas 302