Spalio 31 d. Lietuvos neformaliojo švietimo agentūroje (LINEŠA) Vilniuje įvyko baigiamasis konkurso „STEAM‘inam patys“ renginys, kuriame paskelbta, kas tapo šio tyrinėti, kurti ir atrasti skatinančio konkurso nugalėtojais.

Vilija Penkauskaitė ir Benas Dubaka
„Konkursas „STEAM’inam patys“ šiemet surengtas pirmą kartą. Džiaugiamės, kad į jį įsitraukė net 29 Lietuvos mokyklos“, – kalba Vilija Penkauskaitė, LINEŠA STEAM plėtros ir inovacijų skyriaus specialistė.
Baigiamajame konkurso etape spalio 31 d. dalyvavo ir savo projektus renginio dalyviams, svečiams, komisijos nariams bei „Science on Stage Lithuania 2025“ konkurso dalyviams pristatė iš viso 15 komandų.
„STEAM’inam patys“ konkurso dalyviai taip pat turėjo galimybę susipažinti su nacionalinio „Science on Stage Lithuania 2025“ konkurso darbais ir pabendrauti su jų autoriais.
„Džiaugiamės nugalėtojų sėkme ir tikimės, kad „STEAM’inam patys“ taps kasmetiniu renginiu, įtraukiančiu vis daugiau jaunimo, mokytojų ir mokslininkų, skatinančiu kūrybiškai mąstyti ir veikti kartu“, – kalba V. Penkauskaitė.

Nugalėtojais tapo:
Prizai už įdėjas
- Šilutės pirmosios gimnazijos mokiniai Greta Baužaitė ir Dovydas Jakutis už įdėją „Kritinė logistika. Kaip greitai ir saugiai pasiekti pacientą?“.
- Panevėžio Vilties progimnazijos mokytoja Lina Tamošiūnaitė už įdėją „Kaip išnaudoti natūralią saulės šviesą klasėje taip, kad būtų šviesu, bet nebūtų karšta?“.
- Jurbarko Naujamiesčio progimnazijos mokytoja Lina Maziliauskienė už įdėją „Kaip padėti gyvūnams vasarą per karščius?“.
Prizai už išpildymą
- Šilutės pirmosios gimnazijos mokiniai Greta Baužaitė ir Dovydas Jakutis už darbą „Kritinė logistika“, mokytoja Vita Skripkauskaitė,.
- Lazdijų rajono Veisiejų Sigito Gedos gimnazijos mokinės Viktorija Markelionytė, Amelija Kratavičiūtė, Kornelija Kratavičiūtė, Goda Dumbliauskaitė ir Saulė Borisovaitė už darbą „Atrask – Sukurk – Tausok / Bioplastiko simfonija vitraže: kai tvarumas virsta menu“, mokytoja Rasa Rutkauskienė.
- Panevėžio Vilties progimnazijos, Panevėžio atviros prieigos STEAM centro mokinys Dominykas Brilvicas už darbą „Ar įmanoma išskalbti drabužius be kenksmingų cheminių skalbiklių?“, mokytoja Lina Tamošiūnaitė.
Prizai jauniausiems dalyviams
- Visagino „Verdenės“ progimnazijos mokiniams Linui Šileikui ir Ignui Šileikiui už darbą „Kaip padėti gyvūnams per karščius?“, mokytoja – Danguolė Savičienė.
- Visagino „Verdenės“ progimnazijos mokiniui Benui Dubakai už darbą „Ar Saulės kepyklėlė – tikrai galinga?“, mokytoja – Danguolė Savičienė.
Aktyviausia mokytoja – Rasa Rutkauskienė (Lazdijų rajono Veisiejų Sigito Gedos gimnazija).
Aktyviausia mokykla – Lazdijų rajono Veisiejų Sigito Gedos gimnazija.
Pgrindiniai prizai
I vieta
Mokytoja Vita Skripkauskaitė iš Šilutės pirmosios gimnazijos, mokiniai – Greta Baužaitė, Dovydas Jakutis už įdėją ir darbą „Kritinė logistika. Kaip greitai ir saugiai pasiekti pacientą?“.
II vieta
Panevėžio Vilties progimnazijos, Panevėžio atviros prieigos STEAM centro mokytoja Lina Tamošiūnaitė, mokinys Dominykas Brilvicas už įdėją „Kaip išnaudoti natūralią saulės šviesą klasėje taip, kad būtų šviesu, bet nebūtų karšta?“ ir darbą „Ar įmanoma išskalbti drabužius be kenksmingų cheminių skalbiklių?“
III vieta
Lazdijų rajono Veisiejų Sigito Gedos progimnazijos mokytoja Rasa Rutkauskienė, mokinės – Viktorija Markelionytė, Amelija Kratavičiūtė, Kornelija Kratavičiūtė, Goda Dumbliauskaitė ir Saulė Borisovaitė už įdėją ir darbą „Atrask – Sukurk – Tausok / Bioplastiko simfonija vitraže: kai tvarumas virsta menu“.
Publikos prizas
Panevėžio Vilties progimnazijos, Panevėžio atviros prieigos STEAM centro mokinys Dominykas Brilvicas už darbą „Ar įmanoma išskalbti drabužius be kenksmingų cheminių skalbiklių?“, mokytoja Lina Tamošiūnaitė.
Kaip vyko konkursas
„STEAM’inam patys“ – tai trimis etapais organizuojamas konkursas.
Pirmajame etape reikėjo sukurti STEAM iššūkį. Jame galėjo dalyvauti bendrojo ugdymo mokyklų ir švietimo pagalbos įstaigų darbuotojai, STEAM atviros prieigos centrų specialistai, būsimi STEAM mokytojai, kiti švietimo teikėjai bei mokiniai.
„Džiugu, kad užduotis-iššūkius kūrė ne tik mokytojai ir STEAM centrų vadovai, bet ir patys mokiniai“, – pabrėžia V. Penkauskaitė.
Į antrąjį konkurso etapą buvo atrinkta 18 iššūkių, iš kurių mokyklų komandos galėjo pasirinkti vieną ir jį įgyvendinti.
Net 13 iššūkių buvo įgyvendinti, kai kurie – ne po vieną kartą
Geriausių iššūkių autoriai ir 10 geriausiai juos įgyvendinusių autorių buvo pakviesti į trečiąjį, baigiamąjį konkurso etapą, kuriame buvo pristatytos geriausios STEAM užduotys-iššūkiai – bei originaliausi jų sprendiniai ir apdovanoti nugalėtojai.
Konkursą organizuoja Lietuvos neformaliojo švietimo agentūra.
Nuotraukų galerija