Per vieną mėnesį – 3 regioninės konferencijos „Tvari mokykla 2030“

2025 05 27
2025-05-27 2025-05-27

Pastarąjį mėnesį LINEŠA kartu su vietiniais partneriais surengė net 3 regionines konferencijas „Tvari mokykla 2030“, kurios vyko Velžyje, Jonavoje bei Priekulėje. Konferencijose dalyvavo daugiau nei 500 dalyvių. Jose švietimo įstaigos dalinosi savo žiniomis, patirtimis bei praktikomis įgyvendinant „Tvari mokykla 2030“ darbotvarkę.

Konferencijų programos buvo panašios savo trijų dalių struktūra: teoriniai pranešimai, gerųjų praktikų pristatymas ir pažintiniai apsilankymai atrinktose švietimo įstaigose.

„Tvari mokykla 2030“ darbotvarkė remiasi LINEŠA Tvarumo plėtros skyriaus parengta įsivertinimo metodika, kurios proceso eigą ir pirminius rezultatus konferencijose pristatė skyriaus vadovas Almantas Kulbis bei to paties skyriaus darbuotojai Mindaugas Danys ir Monika Gineitytė. VU Filosofijos fakulteto Ugdymo mokslų instituto docentė dr. Sandra Kairė skaitė pranešimą apie švietimo įstaigos vadovo, kaip tvarių pokyčių nešėjo, vaidmenį.

Balandžio 25 d. įvyko pirmoji šiais metais „Tvari mokykla 2030“ konferencija Velžyje. Velžio gimnazijoje švietimo įstaigų atstovai susirinko pasidalinti savo tvarumo idėjomis bei patirtimi. Sužinojome kaip atrodo mokykla be plastiko, kaip maži tvarumo žingsniai daro didelį pokytį pasauliui bei pažvelgėme į tvarumą kaip meno formą.

Gegužės 9 d. vyko antroji konferencija Jonavoje. Jonavos J. Vareikio progimnazijoje renginio dalyviai pasisėmė įkvėpimo kurti tvarią mokyklą. Svečiai iš Latvijos Materu Jura Kazdanga pagrindinės mokyklos ir Jonavos Raimundo Samulevičiaus progimnazijos pasidalino savo žaliosios bendradarbystės sėkme. Daug dėmesio sulaukė Bukonių daugiafunkcio centro sprendimas įvesti zoną be mobiliųjų telefonų – drąsus žingsnis link sąmoningesnės aplinkos. Džiugu pasidalinti, jog visos Jonavos rajono savivaldybės, taip pat kaip ir Panevėžio rajono, bendrojo ir ikimokyklinio ugdymo įstaigos dalyvauja „Tvari mokykla 2030“.

Gegužės 16 d. trečioji konferencija įvyko Priekulėje. Priekulės Ievos Simonaitytės gimnazijoje įvairių ugdymo įstaigų atstovai pasidalino savo tvarumo įžvalgomis ir atradimais. Susipažinome kaip STEAM ugdymas bei DofE (The Duke of Edinburgh‘s International Award) programa prisideda prie tvarios mokyklos kūrimo. Ugdymo įstaigos pasidalino savo patirtimi kuriant žaliąją aplinką ir įtraukiant tvarumą į ugdymo sistemą. Iš 36 Klaipėdos rajono savivaldybės bendrojo ir ikimokyklinio ugdymo švietimo įstaigų 19 įgyvendina darbotvarkę „Tvari mokykla 2030“.

Regioninė konferencija „Tvari mokykla 2030“ organizuojama tęsiant LINEŠA 2024 m. kovo mėn. Lietuvoje pradėtą įgyvendinti darbotvarkę „Tvari mokykla 2030“.

 „Tvari mokykla 2030“ – tai priemonių sistema konkretiems veiksmams ir pokyčiams atlikti, kurie įgalina mokyklų bendruomenes tiesiogiai prisidėti prie darnaus vystymosi tikslų ir uždavinių įgyvendinimo.

Prie Darbotvarkės jau prisijungė virš 450 skirtingų Lietuvos švietimo įstaigų (ikimokyklinio ugdymo, bendrojo ugdymo, neformaliojo vaikų švietimo ir formalųjį švietimą papildančio ugdymo mokyklos ir profesinio rengimo centrai). Siekiama, kad iki 2030 m. visos mūsų šalies mokyklos taptų tvarios arba eitų tvarumo keliu.