Spalio 14 d. Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centras kartu su
Vilniaus universiteto botanikos sodu, surengė tarptautinę edukacinių erdvių
konferenciją „Biologinė įvairovė ir menas: mokyklų edukacinių erdvių
galimybės“. Konferencijos tema – mokyklų edukacinių erdvių bei gamtinių meninės
raiškos elementų kūrybinis pritaikymas, dalykinių jungčių paieška ir
panaudojimas. Vilniaus universiteto botanikos sodas į renginį sukvietė virš 120
edukacinių erdvių kūrėjų iš visos Lietuvos ugdymo įstaigų. Daugumos dalyvių
mokyklos šiais metais dalyvavo nacionaliniame Mokyklų edukacinių erdvių
konkurso etape.
Organizatorių vardu konferencijos dalyvius pasveikino Lietuvos mokinių
neformaliojo švietimo centro l. e. direktoriaus pareigas Gitana Viganauskienė ir VU botanikos sodo Komunikacijos ir paslaugų skyriaus vadovė Aida V.
Dobkevičiūtė.
Konferencijoje dalyviai
susipažino su naujausiomis tendencijomis, idėjomis ir siūlymais, kaip kurti mokyklų edukacines erdves bei kokiais
inovatyviais metodais skatinti vaikų kūrybiškumą ir gamtos pažinimą.
Mokslininkas, edukologas, Vilniaus lopšelio-darželio „Jurginėlis“
direktorius dr. Sergejus Neifachas kartu su Leonu Kleniausku, darželio STEAM
laboratorijos vadovu, pristatė savo sukauptas patirtis ir inovacijas.
Tarptautinės organizacijos InSEA (The International Society for Education
through Art) valdybos narė Dr. Patsey Bodkin pristatė draugijos veiklas ir
patirtis.
Tarptautinio projekto ABCDE kūrybinių dirbtuvių ir jų rezultatų pritaikymu
ugdyme pasidalino švietimo specialistai iš Islandijos, Airijos ir Lietuvos. O projekto
ABCDE vadovė Ásthildur B. Jónsdóttir pristatė pirmuosius projekto rezultatus
pranešime „Menininkai ir botanikos sodai – ugdymo inovacijų kūrimas ir plėtra“.
Apie augalų ir žmogaus ryšį papasakojo botanikė, VU Gyvybės mokslų centro
Biomokslų instituto mokslininkė ir dėstytoja dr. Radvilė Rimgailė-Voicik.
Kas yra fitografija ir kaip ji gali būti naudojama šiuolaikinės edukacijos
procese supažindino menininkė, Vilniaus fotografijos meno centro vadovė Dovilė
Dagienė.
Dalyviai iš 16 Lietuvos mokyklų ir darželių ne tik stebėjo konferenciją,
bet ir pristatė savo patirtį bei idėjas stendiniuose pranešimuose. Juose
atsispindėjo originalūs sumanymai ir praktinės patirtys, kaip vidaus ir lauko edukacines
erdves padaryti naudingas ir patrauklias įvairaus amžiaus vaikams ir sėkmingai
jas pritaikyti ugdymo procese. Dalyvių stendinius pranešimus pakomentavo
Vilniaus miesto savivaldybės ekologė dr. Ona Motiejūnaitė.
Konferencijos pabaigoje buvo apdovanotos Mokyklų edukacinių erdvių 2022
metų konkurso nugalėtojos. Trims dešimtims mokyklų buvo įteiktos nugalėtojų
lentelės ir dovanos. Dar penkios ugdymo įstaigos, kurios šiais metais nepateko
tarp nugalėtojų, bet išsiskyrė originalumu, savitumu, taip pat buvo paminėtos
ir apdovanotos.
Renginį inicijavo – Švietimo, mokslo ir sporto ministerija, organizavo –
Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centras ir Vilniaus universiteto
botanikos sodas.